Monitoring przemysłowy

Monitoring przemysłowy

12 marca 2018

Głównym zadaniem monitoringu jest zapewnienie bezpieczeństwa, dlatego coraz częściej instalowany jest w różnych instytucjach publicznych (m.in. szpitale, szkoły, urzędy), sklepach, galeriach handlowych czy na ulicach miast. Również wiele firm decyduje się na zamontowanie systemu kamer. Co daje monitoring przemysłowy? Czy warto inwestować w takie rozwiązanie?

Firma pod czujnym okiem kamery

Montując monitoring przemysłowy, możemy mieć oko na firmę przez 24 godziny na dobę. Obecność kamer zwiększa bezpieczeństwo pracowników, a także mienia, chroni przed dostępem osób trzecich, a w razie włamania, kradzieży czy zniszczenia nagrany materiał umożliwia ustalenie sprawcy czynu. Kamery mogą być zintegrowane z systemem alarmowym. Monitoring przemysłowy jest także swego rodzaju odstraszaczem. Potencjalni złodzieje czy chuligani, wiedząc, że ich działalność zostanie zarejestrowana, często rezygnują, ponieważ zdają sobie sprawę, że w takiej sytuacji łatwo zidentyfikować sprawcę i pociągnąć go do odpowiedzialności.

Monitoring przemysłowy – za i przeciw

Monitoring przemysłowy, mimo wielu swoich zalet, ma również negatywne strony. Pracownicy często narzekają, że kamery naruszają ich prywatność, a pracodawca, montując system, daje wyraz braku zaufania. Na pewno nie wpływa to dobrze na atmosferę w pracy, dlatego warto dobrze przemyśleć, gdzie w zakładzie pracy powinny być umieszczone kamery. Zaufanie jest podstawową dla dobrej współpracy – kamery lepiej traktować jako element podnoszący poziom bezpieczeństwa w pracy, a nie jak formę kontrolowania pracowników.

Jak rozmieścić kamery?

Rozmieszczenie i ilość kamer powinno być dopasowane do indywidualnych potrzeb firmy, jednak są pewne punkty, o których zawsze warto pamiętać. Monitoringiem przemysłowym powinna być objęta przestrzeń na zewnątrz siedziby, zwłaszcza w punktach strategicznych, takich jak wejścia, bramy wjazdowe czy parkingi. Dobrym pomysłem jest również zainstalowanie systemu m.in. w pomieszczeniach z cennymi rzeczami, w magazynach czy w miejscach obsługi klientów.

Julita Krzemińska

Copywriterka z zawodu i z wyboru. Prywatnie pasjonatka hippiki, wielbicielka sztuki, nałogowa czytelniczka i zdeklarowana czechofilka. Sprawuje pieczę nad blogiem sklepu Znakowo.pl właściwie od początku jego istnienia. Aktywnie zgłębia wiedzę branżową, trzyma rękę na pulsie, śledząc zmieniające się przepisy. Kwestie związane z BHP, oznakowaniem przestrzeni i bezpieczeństwem ruchu drogowego mają przed nią coraz mniej tajemnic. Tworząc treści, dba nie tylko o ich warstwę merytoryczną, ale także o to, by były przystępne dla odbiorców i pomagały klientom w dokonywaniu świadomych wyborów.
Avatar
Artykuły mają jedynie charakter poglądowy. Nie stanowią wykładni prawa, nie mogą być traktowane jako profesjonalna porada prawna, ani nie mogą jej zastąpić.
Udostępnij: